Meclis Canlı

Şahin ERDEM

Gelirler Şube Müdürü

Özgeçmiş

1979 yılında Hatay’da doğmuştur. İlk ve orta öğrenimini Hatay’da tamamlamıştır. 2001 yılında Kırıkkale Üniversitesi, Fen- Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümünden, 2021 yılında da Anadolu Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümünden mezun olmuştur. 2004 Yılında memuriyet hayatına başlayan Erdem; 2015-2020 yılları arası Muğla Büyükşehir Belediyesi, Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığı, Muhasebe Şube Müdürlüğünde Şef olarak görev yapmıştır. Ocak 2020 tarihinden itibaren Gelirler Şube Müdürlüğü görevini sürdürmektedir. Şahin ERDEM evli ve 2 çocuk babasıdır.


Gelirler Şube Müdürlüğü’nün Görevleri;

               2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu ilgili yönetmelikler ve diğer yasal mevzuatlar  çerçevesinde Belediye Birimlerince tarh, tebliğ ve tahakkuku gerçekleştirilen belediye gelirlerinin tahsil ve takip işlemlerinin yapılması, Tahakkuku tahsiline bağlı gelirlerin tahsilinin izlenmesi, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu kapsamında kalan vergi, resim ve harçların ücretlerinin düzeltilmesi işlemlerini (terkin-ret ve iade) yapmak, Belediye gelirlerine yönelik kişi ve kuruluşlar tarafından idari ve yargı organları nezdinde yapılan itirazlara ilişkin yazılı ya da sözlü savunmalara esas bilgi ve belgeleri yasal süresi içerisinde ilgili birime ulaşmasını sağlamak, Yasal mevzuat çerçevesinde gelir arttırıcı ve gelir kaybını önleyici tedbirler almak, Tahsil safhasındaki alacakların 213 sayılı Vergi Usul Kanunu kapsamındaki 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Usulü Hakkındaki Kanun çerçevesinde izlenerek tahsil edilmesi, Hasar bedelleri ve para cezalarının tahsilini sağlamak, Muğla Büyükşehir Belediyesi sınırları dâhilindeki İcra Müdürlükleri ile Muğla Mahkemeleri’nde yapılan satışlara tellallık vermek ve Belediye Tellallık harcının tahakkuk ve takibini yapmak ve hizmeti tahsil aşamasına getirmek, Müdürlüğü yönetmek, sorumlu olduğu iş ve işlemlerin kendisine bağlı servis sorumluları aracılığıyla yürütülmesini, takibini ve sonuçlandırılmasını sağlamak, kontrol etmek ve denetlemek, Müdürlüğüne bağlı servisler arasında koordinasyonu sağlayarak planlı ve programlı şekilde çalışmalarını denetlemek, İlçe Belediyeleri ile diğer kurum ve kuruluşların Belediyemize vereceği payların veya Belediyemizce başka kurum ve kuruluşlara dağıtımı yapılacak payların, ilgili yasal mevzuatı gereğince tahakkuklarının yapılması, hesaplarının incelenmesi ve takibi kayıtlarının tutulmasını sağlamak, Tahsilât ve ödemelerle ilgili gerekli kontrolleri yaparak günlük olarak muhasebe servisine vermek, Yapılan tahsilâtları gün sonunda toplanan paraları bankaya teslim etmek, Mesai saatleri içinde ihtiyaca cevap verecek kadar vezneyi açık tutmak, veznedar ve tahsildarlar arası görev bölümünü sağlamak, 
 Belediye alacakları tahsilinde kullanılan makbuz ve alındı makbuz, zimmet ve alındı kayıt defterlerine kaydetmek, bunları imza karşılığında vermek, almak, makbuzlarla tahsil edilen paraların noksansız bir şekilde tahsilât bordrosuna kaydedilip kaydedilmediğini kontrol etmek, Matbaaca bastırılan makbuzların teslimi sırasında hatalı olup olmadıklarını kontrol etmek, makbuz ve alındı belgelerini muhafaza etmek, Borçlarını rıza en ödemeyen borçlulara ödeme emri tebliğ etmek, ödeme emrine rağmen borçlarını ödemeyen veya mal bildiriminde bulunmayanlar hakkında 6183 sayılı Amme Alacakları Tahsili Usulü Hakkındaki Kanun ilgili hükümleri doğrultusunda kovuşturma işlemleri yapmak (Mal varlığı- Haciz-Satış), Haciz varakaları düzenlemek ve sonuçlandırmak, Çeşitli nedenlerle fazla ödemede bulunmuş yükümlülerin başvuruları üzerine kayıtlarını inceleyerek fazla ödenmiş bulunan miktarların ilgililere iadesi için gerekli işlemleri yapmak, Her mali yılın sonunda ertesi seneye devrolunan bakiyenin döküm cetvellerini hazırlamak ve muhafazasını yapmak, Takvim yılı sonu itibariyle zamanaşımına uğrayacak borçlu mükelleflerin vergi, resim ve harçların V.U.K ‘un 102. maddesi gereği ilanen tebliği işlemlerini takip etmek ve sonuçlandırmak. Gelir Şube Müdürlüğü’nün sorumlu olduğu iş ve işlemlerin zamanında yerine getirilmesi, yaptırılması, takibi ve sonuçlandırılması ve sonuçlarından yazılı ve sözlü bilgi verilmesi hususlarında Mali Hizmetler Dairesi Başkanı’na karşı sorumlu olup, Başkanlık tarafından Mali konularda verilen diğer görevleri yapmaktır.



Marmaris İlçesi Muğla Büyükşehir Belediye Başkanlığı Marmaris Liman İşletmesinde bulunan tahsilat veznesi Armutalan Mahallesi Belediye Caddesi No:4 ( Eski Armutalan Belediye Binası) MUSKİ 4. Bölge Abone İşleri Şefliğine taşınmış olup, tahsilat işlemleri başlamıştır.


Menteşe İlçesi Şeyh Mahallesi İsmet İnönü Caddesi No:36 MUSKİ ödeme noktasında bulunan Büyükşehir Belediyemiz tahsilat veznesi Şeyh Mahallesi Kurşunlu Caddesi No:5 adresi 1 nolu hizmet binası giriş katında bulunan Gelirler Şube Müdürlüğüne taşınmıştır. Ayrıca Milas İlçesi 23 Nisan Bulvarı Manolya Caddesi No:17/A Muski 2. Bölge Abone İşleri Şefliğinde Büyükşehir Belediyemize ait tahsilat veznesinde tahsilat işlemlerine başlamıştır.


2020 YILI iLAN VE REKLAM VERGiSi BEYAN VERME VE 1. TAKSiT ÖDEME DÖNEMi 01-31 OCAK 2020 TARiHLERi ARASIDIR. 2020 yılı Ocak ayı bitimine kadar Muğla Büyükşehir Belediyesi İnternet sitesinde yer alan e-beyan linkinden beyan oluşturabilir veya Menteşe ilçesi 2 nolu hizmet binası Gelirler Şube Müdürlüğü,Bodrum ilçesi Liman, Turgutreis otobüs Terminali, Bitez kavşağı Muğla Büyükşehir Belediyesi hizmet binası, Milas ilçesi Muski binası, Yatağan ilçesi Otobüs Terminali, Marmaris ilçesi Deniz Kıyı Tesisleri hizmet binası, Köyceğiz ilçesi Otobüs Terminali, Ortaca ilçesi Otobüs Terminali, Dalaman ilçesi Muski binası, Fethiye ilçesi Karaçulha hali ve Otobüs Terminali, Seydikemer ilçesi Muski blnası'nda beyanname verebilirsiniz. DETAYLI BiLGi iÇiN : 0252 214 07 01 TELEFON NUMARASINDAN BiLGi ALABiLiRSiNiZ.