Tayfun YILMAZGenel Sekreter
Durmuş Ali ÖZTÜRKİlçe Hizmetleri 2. Bölge Dairesi Başkan V.
Tansu ÖZCAN
Daire Başkan V.
Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanı
Daire Başkanlığımızca;
amacıyla çalışmalar yürütülmektedir.
Daire Başkanlığımız;
a) Çevre Şube Müdürlüğü
b) Atık Yönetimi Şube Müdürlüğü
c) Ruhsat ve Denetim Şube Müdürlüğü
d) Hafriyat ve Denetim Şube Müdürlüğü
e) İdari ve Mali İşler Şefliği
olmak üzere 4 Şube ve 1 Şeflikten oluşmaktadır.
Fen İşleri Dairesi Başkanı
Daire Başkanlığımızın görev ve sorumlulukları;
a) Büyükşehir Belediyemizin yetki alanındaki meydan, bulvar, cadde, kavşak, refüj, tretuvar ve ana yolların inşai işleri ile mevcut ve kullanılmakta olanların bakım, onarım işlerini yürütmek,
b) İlgili Dairelerince planlanmış ve bütçelenmiş olmak kaydıyla, Büyükşehir Belediyemizin görev alanında bulunan ve diğer Daire Başkanlıklarının ihtisas alanına giren her türlü Tarımsal ve Sulama Tesisleri, İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı Koruma Uygulama ve Denetim Şube Müdürlüğü faaliyet alanına giren konular, Park ve Bahçe düzenlemeleri, her türlü Katı Atık Tesisleri hariç Hizmet Binaları ve Sosyal Tesislere ait proje, inşaat ve yapı denetim hizmetlerini yürütmek,
c) Alt yapı yatırım biriminin en üst yöneticisi olarak “Alt Yapı Yatırım Hesabı” ile ilgili “Harcama Yetkilisi” görevini yürütmek,
d) Alt Yapı Koordinasyon Merkezi (AYKOME) Genel Kurulunca ortak programa alınan alt yapı hizmetleri için, Daire Başkanlığının bütçesine konulan ödeneğin, “Alt Yapı Yatırım Hesabına” aktarılmasını sağlamak, kazı sonucu bozulan üst kaplama bakım ve onarımlarının İlçe Belediyeler eli ile yaptırılması halinde kazı gelirlerinin İlçe Belediyelerine aktarılması işlerini yürütmek,
e) Yukarıda belirtilen görev ve yetkiler dışında oluşabilecek ya da başka bir Müdürlük veya Daire Başkanlığının yetki ve görevi kapsamına da giren görev ve işlerin yapılması ile ilgili Başkanlık Makamınca verilecek talimatları uygulamak.
f) Daire Başkanlığına Kanun, Tüzük ve Yönetmeliklerle verilmiş olan görevleri Başkanlık Makamının emir ve direktifleri yönünde mevzuata, plan ve programlara uygun olarak zamanında ve eksiksiz olarak yürütülmesini sağlamak,
Daire Başkanlığımızda görev yapmakta olan 6 Şube Müdürlüğümüz bulunmaktadır.
- Yol Yapım Bakım Şube Müdürlüğü
- Altyapı Koordinasyon Şube Müdürlüğü
- Yapım İşleri İhale Şube Müdürlüğü
- Yapı ve Kontrol İşleri Şube Müdürlüğü
- Etüt Proje Şube Müdürlüğü
- Makine İkmal Şube Müdürlüğü
Tel : 0 (252) 214 1096
Web : www.mugla.bel.tr
Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Dairesi Başkanı
Tel : 444 4801Web : www.mugla.bel.tr
İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanı
Daire Başkanlığı'nın görevleri şunlardır;
a) Çevre düzeni plânına uygun olmak kaydıyla, büyükşehir belediye sınırları içinde 1/5.000 ile 1/25.000 arasındaki her ölçekte nazım imar plânını yapmak, yaptırmak ve onaylayarak uygulamak; büyükşehir içindeki ilçe belediyelerin nazım plâna uygun olarak hazırlayacakları uygulama imar plânlarını, bu plânlarda yapılacak değişiklikleri, parselasyon plânlarını ve imar ıslah plânlarını aynen veya değiştirerek onaylamak ve uygulanmasını denetlemek; nazım imar plânının yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl içinde uygulama imar plânlarını ve parselasyon plânlarını yapmayan ilçe belediyelerinin uygulama imar plânlarını ve parselasyon plânlarını yapmak veya yaptırmak ile ilgili ilgili hizmetleri yürütmek,
b) Kanunlarla büyükşehir belediyesine verilmiş görev ve hizmetlerin gerektirdiği proje, yapım, bakım ve onarım işleriyle ilgili her ölçekteki imar plânlarını, parselasyon plânlarını ve her türlü imar uygulamasını yapmak ve ruhsatlandırmak, 20.7.1966 tarihli ve 775 sayılı Gecekondu Kanununda belediyelere verilen yetkileri kullanmak,
c) Belediye Kanununun 69 ve 73 üncü maddelerindeki yetkileri imar plânlarına uygun olarak kullanmak ve ilgili belediyeye bildirmek,
ç) Hazırlanan kentsel tasarım projelerine uygun olarak bu yerlere cephesi bulunan yapılara ilişkin yükümlülükler koymak; ilân ve reklam asılacak veya konulacak yerleri belirlemek konusunda gerektiğinde ilgili daire başkanlıklarına görüş vermek,
d) Coğrafî ve kent bilgi sistemleri konusunda çalışan diğer daire başkanlıkları ile koordineli olarak çalışmak
e) Kültür ve tabiat varlıkları ile tarihî dokunun ve kent tarihi bakımından önem taşıyan mekânların ve işlevlerinin korunmasını sağlamak, bu amaçla bakım ve onarımını yapmak, korunması mümkün olmayanları aslına uygun olarak yeniden inşa etmek, ettirmek.
f) Yukarıda belirtilen görev ve yetkiler dışında oluşabilecek ya da başka bir müdürlük veya daire başkanlığının yetki ve görevi kapsamına da giren görev ve işlerin yapılması ile ilgili
Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanı
Özgeçmiş
Lisan ve Yüksek lisans eğitimini Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi, uzmanlık eğitimini Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Gıda Hijyeni ve Teknolojisi Bölümünde tamamlamıştır.
2008 yılında Muğla Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğünde Veteriner Hekim olarak göreve başlamıştır.
2014-2018 yılları arasında Muğla Büyükşehir Belediyesi, Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığında Veteriner Hizmetleri Şube Müdür Vekili, Mezbaha Hizmetleri Şube Md.V. ve Sağlık Hizmetleri Şube Md. V. olarak görev yaptıktan sonra, 2018 yılından itibaren Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı görevini yürütmektedir.
Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı
04.03.1964 Yılında Muğlanın Akçaova Köyünde doğdu. İlköğretimini Akçaova İlkokulunda, ortaöğrenimini Muğla Merkez Okulunda, lise eğitimini Muğla Turgut Reis Lisesinde tamamlayarak 1987 yılında Fırat Üniversitesi Veteriner Fakültesinden mezun olmuştur. 1987 Yılında Marmaris Belediyesinde Veteriner Hekim olarak göreve başlamıştır.1994-2013 tarihleri arasında Veteriner Hekim ve Zabıta Müdürü olarak görev yapmıştır. 2014 yılında 6360 sayılı yasa kapsamında Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığında Mezbaha Hizmetleri Şube Müdürü olarak görev yapmış, 15/02/2017 tarihi itibari ile Daire Başkanlığı görevine devam ettirmektedir. Evli ve 2 çocuk babasıdır.
Daire Başkanlığının Görev Yetki ve Sorumlulukları;
Madde 9 –(Değişik:08/10/2015-359 M.K.) (1) Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanı’nın Görev, Yetki ve Sorumlulukları;
Mali Hizmetler Dairesi Başkanı
1981 yılında Muğla’da doğdu. İlköğretim ve lise hayatını Muğla’da tamamladı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Operatörlüğü ve Teknikerliği ve daha sonra Anadolu Üniversitesi İşletme bölümünden mezun oldu. 2000 yılında Kafaca Belediyesinde memuriyet hayatına başladı. 2004 yılında Muğla Belediyesine naklen atandı. Burada memur ve şef kadrosunda çalıştıktan sonra 2012 yılında Mali Hizmetler Müdürlüğü görevine atandı. 2014 yılından itibaren Muğla Büyükşehir Belediyesi Mali Hizmetler Dairesi Başkanı olarak görevini sürdürmektedir.
Fatoş ÖZTÜRK bir çocuk annesidir.
Daire Başkanlığı Görevleri ve Genel Bilgileri
Mali Hizmetler Daire Başkanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Şube Müdürlüğü, Muhasebe Şube Müdürlüğü, Gelirler Şube Müdürlüğü ve Strateji Şube Müdürlüğü olmak üzere dört Şube Müdürlüğünden oluşmaktadır. Daire Başkanlığımızın görevi Belediyemiz içerisinde izleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek, Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri hazırlamak. İlgili mevzuatı çerçevesinde idare gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek. İdarenin muhasebe hizmetlerini yürütmek. Başkanlık birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak başkanlık faaliyet raporunu hazırlamak. İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek. İdarenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak. İdarenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken mali iş ve işlemleri yürütmek ve sonuçlandırmak. Mali kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak. Ön mali kontrol faaliyetini yürütmek. İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak. İç ve dış denetimlerde mali yıl evraklarını denetime hazır hale getirmek. Mali konularda üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmaktır.
Telefon : 444 48 01 - 0 252 214 07 00
E-posta : fatosozturk@mugla.bel.tr
Zabıta Dairesi Başkanı
Şevket GÜLEN, 1963 yılında doğmuştur. Anadolu Üniversitesi İşletme Bölümü mezunudur. 1985 yılında Zabıta Memuru olarak göreve başlamıştır. Sırasıyla Zabıta Komiseri, Zabıta Amiri ve Zabıta Müdürü olarak görevlerine devam etmiştir. 2014 yılından itibaren ise Muğla Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığında Zabıta Daire Başkanı olarak görev yapmaktadır.
Daire başkanının görev yetki ve sorumlulukları
(a) Daire Başkanı birimin en üst amiridir.
(b) Daire Başkanı; Daire Başkanlığına, Kanun, Tüzük ve Yönetmeliklerle verilmiş olan görevleri Başkanlık Makamının emir ve direktifleri yönünde mevzuata, plan ve programlara uygun olarak zamanında ve eksiksiz olarak yürütülmesinde Üst Yönetime karşı sorumludur.
(c) Başkan, ayrıca emri altındakilerin faaliyet ve işlemlerinden de sorumlu olup, Daire Başkanlığının faaliyetlerini, işlemlerini ve hesaplarını denetlemekle görevli ve yetkilidir
(d) Büyükşehir Belediyemiz sorumluluk ve yetki alanında bulunan yerlerde zabıta hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak.
(e) Başkan, Genel Sekreter ve Genel Sekreter Yardımcıları tarafından verilen emir ve talimatları yerine getirmek, Belediye Meclisi ve Belediye Encümeninde alınan kararları uygulamak,
(f) Zabıtanın görevleri ile ilgili konularda, şube müdürlükleri arası koordineyi sağlamak, müdürlüklerin çalışmalarını denetlemek, şube müdürlerine emir ve talimat vermek,
(g) Daire Başkanlığına gelen evrakları ilgili müdürlüklere havale etmek, takibini yapmak,
(h) Daire Başkanlığı tarafından yapılan yazışmaları imzalamak,
(ı) Daire Başkanlığının bütçesini hazırlamak, etkin ve verimli olarak kullanmak,
(i) Harcama yetkilisi görevini ifa etmek,
(j) İhale yetkilisi olarak Daire Başkanlığı bünyesinde yapılan ihalelerde ihale onay belgesini düzenlemek, ihaleleri onaylamak,
(k) Daire Başkanlığı faaliyet raporunu hazırlamak, hazırlattırmak,
(l) Daire Başkanlığının stratejik plan ve performans programı çalışmalarını yapmak, yaptırmak,
(m) Daire Başkanlığı arşivini oluşturmak, arşiv çalışmalarını yapmak, yaptırmak,
(n) Daire Başkanlığını ilgilendiren konularda Belediye Meclisi ve Belediye Encümenine teklifte bulunmak,
(o) Bilgi edinme başvurularını ilgili müdürlüklere göndermek ve takibini yapmak,
(ö) İlçe Belediye Zabıta Müdürleri arasında koordinasyonu sağlamak.
(p) Mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
Ulaşım Dairesi Başkan V.
Daire Başkanlığında görev, yetki ve sorumluluklar,
1. Muğla ilinin kara ve demiryolu ile ilgili ulaşım özellik ve ihtiyaçlarının tespit edilmesini, İlin ulaşım, toplu taşıma, otopark ve trafik hizmetleri ile ilgili temel planlama ilkelerinin belirlenmesini, nazım planı ve temel kentsel ulaşım ilkeleri çerçevesinde arazi kullanım kararları ile uyumlu bir şekilde Büyükşehir Ulaşım Ana Planı başta olmak üzere Muğla İlinin ulaşımına yön verecek etüd, uygulama planları ve projelerin hazırlamasını sağlamak, ilgili mercilerin onayına sunmak ve uygulamak/uygulatmak,
2. Muğla İlindeki ulaşım sistemlerinin hizmet kalitesini yükseltmek, ulaşımın temel öğesi olan toplu taşımanın hız, çevre, konfor, güvenilirlik, güvenlik ve ücret unsurlarından oluşan hizmet kalitesini kamu yararına yönelik olarak yükselterek, toplu taşımaya öncelik verilmesini sağlayacak yasal tedbirleri almak/aldırmak,
3. Taksi, dolmuş ve servis araçlarının durak ve araç park yerleri ile sayısını, toplu taşıma araçlarının zaman, sayı ve güzergâhlarını, toplu taşıma araçlarının durak yerlerini, kara ve demiryolu üzerinde işletilen her türlü servis ve toplu taşıma araçları ile taksilerin bilet, ücret ve tarifelerini belirlemek üzere çalışmalar yapmak/yaptırmak ve ilgili birimlerin onayına sunmak,
4. Tespit edilen yerlere sinyalizasyon sistemleri kurmak/kurdurmak, ihtiyaç duyulan yollarda trafik yatay ve düşey işaretlemelerini yapmak/yaptırmak, Trafik Denetleme Sistemlerini (TEDES) kurmak/kurdurmak, Büyükşehir Belediyesinin sınırları ve yetkisi içinde kalan karayollarının bir kısmını veya tamamını yoldan faydalananların bir kısmına veya tamamına kapatılması, hız limitlerinin düzenlenmesi, park edilecek yerler ile zaman, fiyat ve süresi ile araçların geliş ve gidiş yolları hakkında tespit ve tanzim yapmak, onay gerektiren konularda ilgili birimlere teklifte bulunmak,
5. Toplu taşıma aracı (kara-hava), raylı sistemler, trafik işaretlemeleri ve işaret levhaları, hat ve güzergâh, açık ve kapalı otopark alanları, parkomat, terminal işletmesi, ulaşım ile ilgili plan, ölçüm, eğitim, yardım gibi hizmetler ile ilgili temin yapmak,
6. Ulaşım Dairesi Başkanlığınca yürütülen toplu taşıma, terminal ve trafik hizmetlerinin gerektirdiği diğer tesisleri kurmak, kurdurmak, işletmek veya işlettirmek,
7. Muğla ilinin ulaşım veri tabanını hazırlatmak ve verilerin güncel tutulmasını sağlamak,
8. Ulaşım ana planı hazırlanırken ilin doğal ve tarihi yapısı ile kentsel estetiğe zarar vermeyen çözümler üzerinde özen göstermek,
9. Tüm plan ve projelerin hazırlanması ve uygulanması aşamasında ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği yapmak,
10. Ulaşım altyapısını oluşturan yol ağının daha etkin ve verimli kullanılmasını sağlamak, yayalara sunulan hizmetin iyileştirilmesi, yaya bölgeleri, yaya yolları ve geçitleri konusunda altyapı standartlarını belirlemek, yaya öncelikli ve engelli ulaşımına kolaylık sağlayıcı önlemler almak/aldırmak, bisiklet yol ağını genişletmek,
11. Görev alanı dâhilinde bulunan ulaşım hizmetleri ile ilgili izin ve ruhsatları vermek,
12. Ulaşım hizmetleri, trafik güvenliği, mevzuat değişiklikleri gibi ulaşım ile ilgili konularda hizmet içi eğitim programları ile yaya, sürücü ve öğrencilere yönelik trafik güvenliği seminerleri ve kampanyaları düzenlemek,
13. Yukarıda belirtilen görev ve yetkiler dışında oluşabilecek yada başka bir müdürlük veya Daire Başkanlığının yetki ve görevi kapsamına da giren görev ve işlerin yapılması ile ilgili Üst Yönetim tarafından verilecek olan yazılı talimatları uygulamak,
Daire Başkanının görev yetki ve sorumlulukları,
1. Daire Başkanlığının harcama yetkilisi görevini yerine getirmek, harcama yetkilisi olarak, bütçe ile tahsis edilen ödenek tutarında harcama yapmak, gerektiğinde Daire Başkanlığına ait mal ve hizmet alım taleplerini mevzuata uygun şekliyle sonuçlandırıp, teslim edilen malzemelerin muayene ve kabul işlemlerini yapmak/ yaptırmak,
2. İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği konularında gerekli çalışmaları koordine, kontrol ve takip etmek.
3. Belirtilen yasal dayanaklar çerçevesinde; Daire Başkanlığının ve personelinin görev, yetki ve sorumluluklarının zamanında ve usulüne uygun olarak yapılmasını, çalışmaların eksiksiz olarak yürütülmesini sağlamak, çalışmaları kontrol etmek, Daire Başkanlığını sevk, idare ve temsil etmek, ilgili mevzuata ve bu yönetmeliğe göre sorumluluklarını yerine getirmeyen personel hakkında gerekli işlemleri başlatmak ve yerine getirmek,
4. Daire Başkanlığı Bünyesinde yürütülen iş ve işlemlere ait mal alımı, hizmet alımı, danışmanlık hizmet alımı ve yapım işlerine ait şartnameleri, maliyet hesaplarını hazırlatmak.
5. Daire Başkanlığının sunmuş olduğu hizmetlerle ilgili ücret, tarife önerilerini ilgili Daire Başkanlığına göndermek ve Meclis tarafından kabul edilen “Belediye Gelirleri Tarifeleri”ni uygulamak,
6. Ulaşım Koordinasyon Merkezi Kurulunu toplamak, f)Daire Başkanlığını ilgilendiren konularda Belediye Meclisi ve Belediye Encümenine teklifte bulunmak,
7. Personelin özlük işleri ile ilgili evraklarını incelemek, uygun gördüklerini imzalamak, ilgili mevzuata göre işlemi sonuçlandırmak,
8. Personelin iş seyahatlerini belirleyerek onaylamak, onaylatmak ve onaylanan iş seyahatleri ile ilgili işlemleri takip etmek,
9. Personelin her hangi bir nedenle işyerinden kısa veya uzun süreli ayrılması halinde, söz konusu işlerin kimler tarafından yapılacağını belirlemek,
Yazı İşleri ve Kararlar Daire Başkan V.
a) Belediye Başkanı, Genel Sekreter ve Genel Sekreter Yardımcısı tarafından verilen emir ve talimatları yerine getirmek.
b) Bu yönetmeliğin 7. Maddesinde yazılı görev, yetki ve sorumlulukları bizzat yapmak ve yaptırmak, bu görevlerle ilgili konularda müdürlükler arası koordinasyonu sağlamak, müdürlüklerin çalışmalarını denetlemek,
c) Daire Başkanlığına gelen evrakları ilgili müdürlüklere havale etmek, takibini yapmak, Daire Başkanlığı tarafından yapılan yazışmaları imzalamak,
ç) Disiplin amiri olarak ilgililer hakkında disiplin amirliği görevini yürütmek,
d) Daire Başkanlığına bağlı birimlerin bütçesini hazırlatmak, etkin ve verimli olarak kullanılmasını sağlamak,
e) Daire Başkanlığının birim faaliyet raporunu hazırlatmak,
f) Daire Başkanlığının stratejik plan ve performans programı çalışmalarını yaptırmak,
g) Daire Başkanlığı arşivini oluşturmak, arşiv çalışmalarını yaptırmak,
ğ) Daire Başkanlığını ilgilendiren konularda Belediye Meclis ve Belediye Encümenine teklifte bulunmak,
h) Bilgi edinme başvurularını ilgili müdürlüklere göndermek, ı) Mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak,
Tel : 0 252 214 07 00Web : www.mugla.bel.trE-Posta :
İtfaiye Daire Başkanı
MİSYONUMUZ
Meydana gelen her türlü İtfaiye olayına zamanında ve doğru bir şekilde müdahale etmek, can ve mal kaybını en asgari düzeyde tutarak, afet ve yangınlar konusunda toplumsal bilgi ve bilinç düzeyini artırmak.
VİZYONUMUZ
Bilim ve teknolojiye uygun araç, gereç ve eğitimli personeli ile örnek bir itfaiye teşkilatı olmak.
DEĞERLERİMİZ
İLKELERİMİZ
ACİL DURUMLARMuğla Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı yangın, trafik kazası, deprem, heyelan, sel gibi ne zaman, nerede, nasıl olacağı, kaç kişiyi, ne şekilde etkileyeceği önceden bilinemeyen kaza ve doğal afetlerde acil kurtarma hizmeti vermek üzere kurulmuştur. Aşağıdaki acil durumlarda itfaiyeye ulaşmak için telefonla 112' yi tuşlayınız. (112 telefon numarası da 2016 yılında kullanılmaya devam edecektir.)
YANGIN / PATLAMAYangın yerinin adresini, niteliğini (ev, depo, fabrika vb), mümkünse yangının nedenini, bulunduğunuz yerin telefonu ile isminizi bildiriniz.
TRAFİK KAZASIİtfaiye ekipleri trafik kazalarında araçta sıkışmış yaralının çıkarılması için özel tekniğe ve donanıma sahiptir.Acil Kurtarma temel prensibi; kazazedelerin özel teknik kurtarma yöntemi ile araçtan çıkarılıp, yaralıların öncelik durumuna göre Trafik kazalarında araçta sıkışma, uygun sağlık kuruluşuna en kısa sürede ulaştırılmasıdır.
SU BASKINISu baskını ihbarlarınızı İtfaiye Daire Başkanlığı’nın 112 numaralı telefonuna bildirebilirsiniz.
DOĞAL AFETLERİtfaiye ekipleri sel baskını, deprem, göçük gibi afetlerde de yanınızdadır. 112 numarayı tuşlayarak gerekli bilgileri, ilgililere veriniz.
CAN KURTARMA
Yüksek binada mahsur kalma, bina çökmesi, kuyuya düşme, asansörde mahsur kalma gibi acil durumlarda da İtfaiye ekipleri hizmetinizdedir. İhbarlarınızda olay yerinin adresini, yer tarifini, olayın türünü, tehlikede olan kişi sayısını olabildiğince açık, net bildiriniz.
İtfaiye ekipleri günün 24 saati, haftanın 7 günü kesintisiz hizmet vermektedir. Üç tuşla ulaşılır. Tel: 112 Yangın, doğal afet, trafik kazası, patlama (infilak) vb. kurtarma hizmetleri için 112 nolu telefonu aramanız ücretsizdir. Ücretsiz arama; cep telefonu ve ankesörlü telefonlardan kontörsüz yapılabilmektedir. Asılsız ihbarların zaman kaybı ve maddi zararlara neden olduğu unutulmamalıdır. Yangın söndürme ve her türlü kurtarma hizmetleri ücretsiz verilmektedir.
1981 yılında Ankara’da doğmuştur. İlk ve orta öğrenimini Ankara’ da tamamlamıştır. Lisans eğitimini 2003 yılında Erciyes Üniversitesi İİBF İşletme Bölümünü bitirerek tamamlamıştır. Yüksek Lisansını 2009 yılında Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Halkla İlişkiler ve Tanıtım programında tamamlamıştır. Evli ve 2 çocuk babasıdır.
b) Belediye Başkanlığına bağlı birimlerin yapmış oldukları çalışma ve hizmetleri kamuoyuna, basına ve halka etkin şekilde duyurmak.
c) Vatandaşların ve Muhtarlıkların Çağrı Merkezi, İnfo, Cimer, Açık Kapı üzerinden belediye hizmetleri ile ilgili yaptıkları başvuruların ilgili birimlere iletilmesi ile çözümüne yardımcı olmak.
ç) Basın yayın organları tarafından yapılan çekim, röportaj, programa davet vb. talepleri değerlendirerek gerekli işlemlerin yürütülmesini sağlamak.
d) Kent Konseyi, Sağlıklı Kentler Birliği, Avrupa Gönüllü Hizmetleri, Dünya Gençlik Servisleri Merkezi ve dış ilişkiler konusundaki ilişkileri yürütmek.
e) Belediyenin ülkemizdeki diğer belediyelerle olan ilişkilerinin koordinasyonunu sağlamak ulusal kurum ve kuruluşlarla, kültür ve sanat kurumlarıyla işbirliği sağlayarak etkinlikler düzenlemek.
f) Başkanlık Makamını ziyaret eden misafirler hakkında Başkana bilgilendirme dosyaları hazırlamak, misafirleri ağırlamak ve misafirlerin video ve fotoğraf çekimlerini gerçekleştirmek, çekilen görüntülerin ziyaretçilere verilmesini sağlamak.
g) Muhtarlıklardan gelen malzeme, tanıtım ve destek taleplerini ilgili birimlere iletmek ve taleplerin karşılanmasına yardımcı olmak.
ğ) Belediyenin proje, hizmet ve faaliyetlerinin tanıtımını yapmak, halkla ilişkiler hizmetleri sunmak, sivil toplum kuruluşları ve muhtarlıklar ile ilişkileri geliştirmek.
h) Önemli gün ve haftalarda yapılacak faaliyetleri organize ve koordine etmek.
ı) Başkanlığımız ile ilgili haberlerin yer aldığı, günlük gazeteler, televizyonlar, dergiler, meslek odaları gibi kurum ve kuruluşların yayınlarının alımını, izlenmesini, derlenip arşivlenmesini sağlamak.
i) Belediye tarafından çıkarılacak Muğla İlini tarihi, kültürel, turistik ve ekonomik açıdan tanıtıcı nitelik taşıyan kitap, dergi, bülten, makale gibi yayınların araştırmalarını, hazırlanmasını ve basım çalışmalarını organize etmek. Belediye Başkanı tarafından konu hakkında bilgi sahibi belediye personeli arasından görevlendirilecek en az üç kişi ile Başkanlık Oluruyla gerçek veya tüzel kişilerden oluşacak yayın kurulu kararı doğrultusunda bahse konu yayınların basımını gerçekleştirmek, tanıtımını yapmak ve halka ulaştırılmasını sağlamak.
j) Konser, şenlik, festival, söyleşi, çalıştay, panel, sempozyum ile ulusal ve uluslararası yarışmalar düzenlemek, yarışma kurulu oluşturarak yarışmalarda dereceye giren katılımcılara ödül veya plaket vermek, dini ve ulusal bayramlarda etkinlikler düzenlemek, organizasyonları sağlamak ve katılımcılar ile ilişkileri koordine etmek.
k) Muğla’da yaşayan, kent adına önemli ve Muğla’ya katkıda bulunmuş kişilerin düğün, ölüm, doğum gibi önemli günlerini takip ederek, Belediyemizin bu kişiler ile sosyal ilişkilerini Özel Kalem Müdürlüğü aracılığı ile yürütmek.
l) Belediye hüküm ve tasarrufu altında olan alan ve mekânlarda ticari olmayan ve bilimsel çalışmalar dışında kalan ticari amaçlı yapılacak fotoğraf, video, film çekimi ve her türlü prodüksiyon izinlerini vermek ve yine bu mekanlarda duyurusu ve tanıtımı planlanan her türlü etkinlik görselinin onayını vermek.
m) Belediyenin kurumsal kimlik çalışmalarını yürütmek ve bununla ilgili tanıtım materyalleri yaptırmak.
n) Belediye Başkanlığına ait tüm birimlerin halka ilişkilerini organize etmek, gerektiğinde bağlı kuruluş ve iştiraklerin halkla ilişkiler birimleriyle koordineli çalışmak.
o) Belediye ile kent halkı arasında etkili bir iletişim sistemi kurmak ve bu kapsamda her türlü kitle iletişim araçlarının yanı sıra sivil toplum kuruluşları, sektörsel gruplar, özel ilgi grupları ve hemşehrilerle çeşitli bilgilendirme toplantıları, halk günleri, konserler, yemek organizasyonları, panel, söyleşi açık oturum gibi özel düzenlemeler yapmak.
ö) Yukarıda belirtilen görev ve yetkiler dışında oluşabilecek ya da başka bir Daire Başkanlığının yetki ve görevi kapsamına da giren görev ve işlerin yapılması ile ilgili Başkanlık Makamınca verilecek talimatları uygulamak.
p) Sivil Toplum Kuruluşlarından gelen taleplerin karşılanmasını sağlamak.
r) Başkanlık Makamının protokol ve tören hizmetlerini yürütmek.
Tel : 444 48 01Web : www.mugla.bel.trE-Posta : info@mugla.bel.tr