Meclis Canlı

Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı


Ünsal PAŞALI

Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı


Özgeçmiş

04.03.1964 Yılında Muğlanın Akçaova Köyünde doğdu. İlköğretimini Akçaova İlkokulunda, ortaöğrenimini Muğla Merkez Okulunda, lise eğitimini Muğla Turgut Reis Lisesinde tamamlayarak 1987 yılında Fırat Üniversitesi Veteriner Fakültesinden mezun olmuştur. 1987 Yılında Marmaris Belediyesinde Veteriner Hekim olarak göreve başlamıştır.1994-2013 tarihleri arasında Veteriner Hekim ve Zabıta Müdürü olarak görev yapmıştır. 2014 yılında 6360 sayılı yasa kapsamında Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığında Mezbaha Hizmetleri Şube Müdürü olarak görev yapmış, 15/02/2017 tarihi itibari ile Daire Başkanlığı görevine devam ettirmektedir.  Evli ve 2 çocuk babasıdır.

Daire Başkanlığının Görev Yetki ve Sorumlulukları; 

Madde 9 –(Değişik:08/10/2015-359 M.K.)  (1) Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanı’nın Görev, Yetki ve Sorumlulukları;

  1. Daire Başkanlığını yürürlükteki mevzuatlar çerçevesinde idare etmek, kendisine bağlı müdürlükleri yönlendirmek, denetlemek, vatandaşa daha iyi hizmet sunulmasına gayret etmek, tüm bunlar yapılırken kanun, yönetmelik ve genelgelere riayet edilmesini sağlamak.
  2. Diğer Daire Başkanlıkları Genel Sekreterlik ve Başkanlık makamlarıyla irtibat kurmak ve Başkanca verilecek diğer görevleri yapmak.
  3. Üst yönetim ve ilgili mevzuat tarafından belirlenmiş amaç, hedef, strateji ve ilkeler doğrultusunda yönetimi altındaki faaliyetlerin yürütülmesiyle ilgili politikaları belirleyerek amirlerin onayına sunmak, onaylanan politikaların uygulanışını izlemek, personeline bu konularda açıklamalarda bulunmak.
  4. Onaylanan politikalara uygun olarak, yönetimi altındaki faaliyetler için plan, program ve bütçe hazırlamak, bunları hazırlarken Muğla Büyükşehir Belediyesi’nin amaçları uzun dönemli planları ve diğer programları ile koordinasyonu sağlamak, hazırlanan plan, program ve bütçe önerilerini amirlerinin onayına sunmak.
  5. Birim faaliyetlerini iş bölümü ilkeleri ve mevzuat hükümleri dahilinde astları arasında dağıtmak, sorumluları belirlemek, verilen görevleri benimsetmeye çalışmak ve koordinasyonu sağlamak.
  6. Birim faaliyetleri hakkında amirine sistematik olarak yazılı veya sözlü olarak bilgi vermek.
  7. Muğla Büyükşehir Belediyesi’nin faaliyetlerini etkileyecek veya ilgilendirecek nitelikte ve kendi görev kapsamına giren dış gelişmeleri, yayınları ve hukuki mevzuatı izlemek, gerektiği hallerde önlemler almak, ilgililere bilgi vermek. Personeline konu kapsamında görev vermek.
  8. (Değişik:08/10/2015-359 M.K.)Büyükşehir Belediyesi ve Daire Başkanlığının hizmetlerinin tanıtımını yapmak, yaptırmak,
  9. (Değişik:10/04/2015-135 M.K) Mahiyeti altında bulunan personellerle ilgili gerektiğinde terfi ve taltif önerilerini Üst Makamlara sunmak, sorunlarını görev kapsamı dâhilinde çözüm bulmaya çalışmak, onaylanan disiplin cezalarının uygulanmasını sağlamak.
  10. Görevlendirilmesi halinde diğer daire başkanlıklarına vekâlet etmek.
  11. Düzenlenen festivallerde belediye adına yürütme kurulunda görev almak,
  12. (Ek:08/10/2015-359 M.K.) Daire Başkanlığının ve alt birimlerinin, harcama yetkilisi görevini yerine getirmek, harcama yetkilisi olarak, bütçe ile tahsis edilen ödenek tutarında harcama yapmak, gerektiğinde Daire Başkanlığına ait mal ve hizmet alım taleplerini mevzuata uygun şekliyle sonuçlandırıp, teslim edilen malzemelerin muayene ve kabul işlemlerini yapmak/ yaptırmak,
  13. (Ek:08/10/2015-359 M.K.) Daire Başkanlığı Bünyesinde yürütülen iş ve işlemlere ait mal alımı, hizmet alımı, danışmanlık hizmet alımı ve yapım işlerine ait şartnameleri, maliyet hesaplarını hazırlatmak,
  14. (Ek:08/10/2015-359 M.K.) Personelin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim programlarını düzenlemek, uygulamak / uygulatmak,
  15. (Ek:08/10/2015-359 M.K.) Koordinasyon gereken konularda hangi daire başkanının koordinatör olarak görev alacağı konusunda Belediye Başkanına teklifte bulunmak.


İlimiz genelinde yapılacak olan “2023 Gökova Bisiklet Turu” kapsamında 15 Ekim 2023 tarihinde Muğla Menteşe İlçesi Kışla Parkında başlayacak olup 19 Ekim 2023 tarihinde Ula İlçesi Akbük Mahallesinde son bulacaktır.

Menteşe­­ – Akbük Güzergahının; 15.10.2023 tarihinde saat 09:00’da Kışla Parkından başlayıp Haluk Özsoy Caddesi, Zihni Derin Caddesi, Cumhuriyet Caddesi, Recai Güreli Caddesi, Mehmet Polatoğlu Sokak, Hasan Ercan Caddesi, Hasan Ali Yücel Caddesi, Uğur Mumcu Bulvarı, D550 Karayolları üzeri (Gülağzı, Ula, Kızılağaç, Sakar Geçidi), Akyaka, Atatürk Caddesi, Kıran Sahili, Orman Kampı ve Akbük’te biteceği,

Akbük – Çökertme Güzergahının; 16.10.2023 tarihinde saat 09:00’da Akbük’ten başlayıp Kultak Alatepe, Ören, Türkevleri, Çökertme Yolu güzergahında biteceği,

Çökertme – Bodrum Güzergahının; 17.10.2023 tarihinde saat 09:00’da Çökertme yol güzergahından başlayıp Gökbel, Yukarı Mazı, Mumcular Bodrum Yolu, Yalıçiftlik Bodrum Yolu, Yalı, Eski Bodrum Yolu, D-330 Karayolları, Kıbrıs Şehitleri Caddesi, Gümbet Kavşağı, Turgutreis Caddesi, İsmet İnönü Caddesi, Adnan Menderes Caddesi üzerinde Zetaş Kampında biteceği;

Bodrum-Çubucak Güzergahının; 18.10.2023 tarihinde saat 09:00’da Zetaş Kamp Alanından Adnan Menderes Caddesi,İsmet İnönü Caddesi, Turgutreis Caddesi, Bodrum Turgutreis Yolu, Kıbrıs Şehitleri Caddesi, D330 Karayolları, Hasan Reşat Öncü Caddesi, Artemis Caddesi, Dere Sokak, Derviş Görgün Caddesi, Dr. Mümtaz Ataman Caddesi, Atatürk Caddesi, İskele Caddesi, Bodrum Gemi İskelesine Datça Feribotuna binerek Datça Bodrum Feribot İskelesine geliş olacağı;

Datça – Akbük Güzergâhının; 19.10.2023 tarihinde saat 09.00’da Karaköy Yolu, Kazım Yılmaz Caddesi, Eski Datça Mahallesi Yolu, D400 Karayolları, Asparan Yolu, Asparan Caddesi, 120. Sokak, Melisa Caddesi, Gazi Mustafa Kemal Caddesi, Halit Narin Caddesi, 248. Sokak, Kayabal Caddesi, İçmeler Sahil Yolunda Bulunan Bisiklet Yolu, Barbaros Caddesi, Siteler Mahallesi Cumhuriyet Bulvarı, Kemal Seyfettin Elgin Bulvarı, Kemeraltı Mahallesi Atatürk Caddesi, Tepe Mahallesi Ulusal Egemenlik Caddesi, Eski Datça Yolu, Tepe Mahallesi Yeniyol Caddesi, Sarınana Mahallesi Mustafa Kemalpaşa Caddesi, 20, 25, 18. Sokaklar Mustafa Münir Elgin Bulvarı, D400 Karayolları, D550 Karayolları, Akyaka, Atatürk Caddesi, Kıran Sahili, Orman Kampı ve Akbük Mahallesinde son bulacaktır.

Muğla Büyükşehir Belediyemiz MUTTAŞ ve denetimindeki özel toplu taşıma araçlarının (ÖTTA) Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu programı bitimine kadar olan süre içerisinde anlık yol kapaması ve güzergâh değişikliği olması durumunda trafik ekiplerinin yönlendireceği güzergâhlar üzerinden ulaşım sağlanacaktır.

 

Muğla Büyükşehir Belediye Meclisi'nin 10.08.2023 tarihli ve 191 sayılı kararıyla kabul edilen Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı Teşkilat Yapısı ve Çalışma Esaslarına İlişkin Yönetmelik  için  tıklayınız...  


Muğla Büyükşehir Belediyesi olarak sorumluluğumuzda bulunan üç mezbahada hafta içi ve ek olarak cumartesi günleri de öğlen saat 13.00’e kadar sadece Menteşe mezbahasında küçükbaş hayvan kesimi yapılmak suretiyle hizmet vermekteyiz. Ancak son bir yılda oluşan enerji, akaryakıt ve diğer gider kalemlerinde ki önlenemez yükselişin sonucunda cumartesi mesaisinin büyük bir zarara yol açtığı tespit edilmiştir. Her cumartesi mezbahalarımızın hanesine katlanarak devam eden bu zararın önüne geçebilmek için bir dizi çalışma başlatılmıştır. Bunun için Cumartesi günleri küçükbaş hayvan kesim işlemleri 11 Şubat 2023 günü son kez uygulanmış 18 Şubat 2023 tarihinden itibaren acil hayvan (mecburi) kesim işlemleri hariç mezbahalar cumartesi ve pazar günleri kapalı olacaktır.  Tüm mezbahalar haftanın beş günü faaliyetlerine devam edecek kasap esnaflarımızın tüm ihtiyaçları hafta içinde karşılanarak mağduriyet oluşturulmayacaktır. Kamu kaynaklarının etkin, verimli ve ekonomik kullanılması için alınan bu kararı anlayışla karşılayacağınızı umuyor, kasap esnafımızın çalışmalarında kolaylıklar dileriz.



SOSYAL YARDIMLAR BAŞVURU ŞARTLARI

 

HALK KART, GIDA VE YAKACAK YARDIMI GENEL BAŞVURUSU KOŞULLARI

  • T.C. vatandaşı olanlar
  • Muğla il sınırlarında ikamet ediyor olanlar
  • Hanede kişi başına 852,00₺’nin altında gelire sahip olanlar

EĞİTİM YARDIMI GENEL BAŞVURUSU KOŞULLARI

  • T.C. vatandaşı olanlar
  • Muğla il sınırlarında ikamet edip çocuğu üniversitede okuyan ailelerden 16-25 yaş aralığında lisans veya ön lisans öğrencisi olanlar
  • Çocuğu yurtiçinde üniversitelerde örgün olarak yeni kayıt veya okuyor olanlar
  • Gelir durumu açısında maddi desteğe ihtiyacı olan haneler (hanedeki kişi başına gelirin 1.200,00₺’nin altında olması)

KIRSALDAKİ ÇINARLAR HİZMETİ GENEL BAŞVURUSU KOŞULLARI

  • T.C. vatandaşı olanlar
  • Muğla il sınırlarında ikamet ediyor olanlar
  • 65 yaş üstü ve öz bakımını sağlayamıyor olanlar

SOĞUKTAN SICAĞA HİZMETİ GENEL BAŞVURUSU KOŞULLARI

  • Muğla ili sınırları içerisinde yaşayıp kalacak evi olmayıp sokakta yaşamak zorunda kalanlar

FİDE – FİDAN DESTEĞİ BAŞVURU KOŞULLARI

  • Tapu bilgisi
  • 2 dekardan az 10 dekardan fazla olmayan araziler için %50 hibeli
  • Toprak Analizi

 


**Başvuru şartlarına uyan vatandaşlarımız, Türkan Saylan Çağdaş Yaşam Merkezinde bulunan Sosyal Hizmetler Şube Müdürlüğüne başvurabilirler.


Covid-19 tedbirleri kapsamında faaliyetlerini durdurmak zorunda kalan kahvehane, kıraathane, kantin, elektronik oyun salonları ve spor salonları işletme sahibi esnafların; Türkiye Cumhuriyeti Nüfus Cüzdanı Fotokopisi, İkametgah Belgesi ve Nüfus Kayıt Örneği, İş Yeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatı, Vergi Levhası (fotokopisi) ile başvurmaları durumunda,

Seyahat kısıtlaması getirilmesi, okulların eğitime ara vermesi ve toplu taşıma araçlarının yarı kapasitesi ile çalışmak zorunda kalması sebebi ile ekonomik açıdan mağduriyet yaşayan ‘S’ plakalı servis aracı sahibi esnafların; Türkiye Cumhuriyeti Nüfus Cüzdanı Fotokopisi, İkametgah Belgesi, Nüfus Kayıt Örneği, 2021 yılı için düzenlenmiş “Çalışma İzin Belgesi” veya 01.03.2020 tarihinden itibaren alınmış “Çekme Belgesi” (Noterden Trafik Özet Raporu), Araç Ruhsat Fotokopisi, Araç sahibi/sahipleri tarafından imzalanmış ve IBAN numarası belirtilmiş ortak dilekçe (Araçların birden fazla sahipliği varsa tüm ortakların imzaladığı dilekçe) ile başvurmaları durumunda,

“BB” plakalı Özel toplu Taşıma Araç sahibi esnafların; Türkiye Cumhuriyeti Nüfus Cüzdanı Fotokopisi, İkametgah Belgesi, Nüfus Kayıt Örneği, 2021 yılı için düzenlenmiş “Güzergah İzin Belgesi’, Araç Ruhsat Fotokopisi, Araç Sahibi/sahipleri tarafından imzalanmış ve IBAN numarası belirtilmiş ortak dilekçe (Araçların birden fazla sahipliği varsa tüm ortakların imzaladığı dilekçe) ile başvuruda bulunmaları durumunda mağduriyetlerini gidermek amacı ile tek sefere mahsus 500,00₺ nakdi yardım yapılacaktır.

Evrak teslim noktaları:

İLÇE AD-SOYAD TELEFON ADRES
BODRUM HANİFE KILINÇ  0252 316 4880 KONACIK MAH. ATATÜRK BULVARI NO:144 BODRUM
MİLAS CEM TUNCAELLİ  0252 513 2886 CUMHURİYET MAH. HALİLBEY BULVARI NO:151/A MİLAS
MENTEŞE YETKİN ÇAMLI 0252 212 9349 ORHANİYE MAH. ZİHNİDERİN CAD. BÜLENT ÖNÜÇAN SOK. TÜRKAN SAYŞAN ÇAĞDAŞ YAŞAM MERKEZİ MENTEŞE
ZELİHA BALIK 0252 212 9349
HASAN BERKEM YENİCE 0252 212 9349
AYŞE MERVE ŞAYAK 0252 212 9349
MARMARİS BAYRAM YAVUZ  0252 417 5774 ARMUTALAN MAH. VATAN CAD. NO:28 MARMARİS
ORTACA HAKKI KAYA 0252 484 4808 BEŞKÖPRÜ MAH. ATATÜRK BULVARI NO:100 ORTACA
FETHİYE BARIŞ GÖCEN 0252 614 0440 AKARCA MAH. MUSTAFA KEMAL BULVARI NO196/A FETHİYE





Başvuru yapmak için tıklayınız..



Başvuru yapmak için tıklayınız.. 



Başvuru yapmak için tıklayınız..



Başvuru yapmak için tıklayınız..


Detaylar için tıklayınız..


Muğla Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hiz. D.B. Mezarlık Alanları İçin İnşaat ve Metal Malzemesi Alımı ihalesi 27.08.2019 Salı günü saat 10:00'da 2 Nolu hizmet binasında bulunan ihale salonunda yapılacaktır.  

İhale canlı yayını için lütfen tıklaynız..



İhale metni için tıklayınız...


İhale metni için tıklayınız...

Hasta Nakil Ambulansi Çalişma Yönergesi için tıklayınız... 

Evde Bakım Hizmetleri Yönergesi için tıklayınız...  

Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı Mezarlıklar Şube Müdürlüğü Cenaze Nakil Hizmetlerinin Yürütülmesine Dair Yönerge için tıklayınız...  

Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı Hasta Nakil Ambulansı Yönergesi için tıklayınız...  

Sağlık ve Sosyal Hizmetler Hizmetler Daire Başkanlığı Sosyal Yardım Yönetmeliğinin Bazı Maddelerinin Değiştirilmesine Dair Yönetmelik için tıklayınız... 

Muğla Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı Teşkilat Yapısı ve Çalışma Esaslarına İlişkin Yönetmelik için tıklayınız.. 


Murat ÖNÜR

Mezarlıklar Şube Müdürü

.

Özgeçmiş

1981 yılında Muğla’ da doğmuş olup, evlidir. İlk, Orta ve Lise eğitimini Muğla’da tamamladı. Pamukkale Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü’nden 2004 yılında mezun oldu. 2004-2010 yılları arasında Muğla İlinde bulunan çeşitli dershanelerde Matematik Öğretmeni olarak görev yaptı. 2008 yılında Muğla Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi-Matematik Öğretmenliği Alanında yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2010-2014 yılları arasında Muğla Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğünde memur unvanı ile görev yaptı. 2014 yılı Nisan ayından itibaren Muğla Büyükşehir Belediyesi, Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı Mezarlıklar Şube Müdür Vekili olarak görev yapmakta olup, 2015 yılı Aralık ayında görevde yükselme sınavı ile şef unvanını elde etmiştir.

Şube Müdürlüğünün Görev Yetki ve Sorumlulukları şunlardır;

 

Mezarlık hizmetleri usulüne uygun şekilde ilçe belediyelerine devredilmemiş ise;

  1. Büyükşehir Belediye Meclisinin kararı ile yürürlüğe konulan Muğla Büyükşehir Belediyesi Mezarlıklar Yönetmeliğine uygun iş ve işlemleri yürütmek,
  2. Mezarlık alanlarının ilçelere göre tahsisini yapmak,
  3. (Değişik: 10/04/2015-135 M.K) Ölüm raporunun tanzimi, defin ruhsatının verilmesi ve mezarlık alanlarına nakli ile ilgili tüm işlemlerin ilçe belediyeleri ile diğer ilgili birimlerle koordinasyon içinde yapılmasını sağlamak,
  4. Mezarlıkların lahit yapılarının ölçülere uygun olarak yapılmasını sağlamak,
  5. Lahit yapımından kişi ve firmalara ruhsat vermek, yapılan üst yapıların yönetmeliklere uygunluğunu denetlemek ve yapılan işin uygun olmasını sağlamak,
  6. Yasaların öngördüğü işgaliye harcını almak,
  7. Mezarlıkların, defin sahalarının genişletilmesi veya yeni mezarlık alanları ihdas edilmesi ve mezarlık ve cenaze işlerinin yeni teknolojilerle donatılması, yeni projeler oluşturulmasına ilişkin çalışmalarını yürütmek,
  8. Mezarlıkların içindeki ana ve tali yolların asfalt ve bordür döşemelerinin, su ve aydınlatma şebekelerinin, mezarlık çevre ve iç duvarlarının yapımı, bakımı, ıslahı ve onarımı işlerinin yapılmasını sağlamak,
  9. Mezarlık alanlarının peyzaj tasarımı ve uygulamasını, ağaçlandırılmasını ve yeşil alanların bakımının yapılmasını sağlamak,
  10. Mezarlık alanlarının temizliğinin sağlanması ve kış aylarında kar temizliğinin yapılmasını sağlamak,
  11. Yasalarla bildirimi zorunlu tutulan (ihbarı mecburi) hastalıklardan ölenlerin durumları defin işlemleri yapılırken İl Sağlık Müdürlüğüne bildirmek ve ilgili mercilerle işbirliği yapmak. Bulaşıcı hastalıktan ölenlerin cenaze definleri sırasında gerekli (ilaçlama, kireçleme, kefenleme, tabutlama işlemleri vb. ) önlemlerin; defin ruhsatı veren kurumca alınmasını sağlamak. Bulaşıcı hastalıktan ölenlerin cenazelerinin nakledilmesine mani olmak,
  12. Birim faaliyetleri ile ilgili iç ve dış toplantılara birim olarak katılmak, iç ve dış kuruluşlarla koordinasyon kurmak, gerektiğinde İl Çevre Kurulu ve İl Umimi Hıfzısıhha Kurul toplantılarına katılmak,
  13. (Ek: 08/10/2015-359 M.K.) Daire Başkanı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.

Yusuf DUR

Mezbaha Hizmetleri Şube Müdür V.

Şube Müdürlüğü görev, yetki ve sorumlulukları;

1- Mezbahalarımızın yürürlükteki mevzuat hükümlerine göre faaliyet göstermelerini sağlamak,

2- Veteriner hekim kontrolünde mezbahalarımıza kesime gelen büyükbaş ve küçükbaş hayvanların antemortem ve postmortem muayenelerini (kesim öncesi, kesim ve kesim sonrası muayeneleri) yaparak hijyenik şartlarda elde edilmiş güvenilir gıdayı halkın tüketimine arz etmek,

3- Ante mortem muayene sonucu hastalıklı görülenler hakkında ilgili mevzuat hükümlerini uygulamak.(Gerekli kurumları bilgilendirmek ve imha edilecekleri imha etmek)

4- Salgın hastalıkların önlenmesi noktasında İl Gıda Tarım Hayvancılık İl Müdürlüğü ile koordineli çalışmak,

5- Hayvanlardan insanlara geçebilecek bulaşıcı hastalıklarla mücadelede; ilgili diğer teşkilatlarla işbirliği yapmak, çalışmaların verimini artırmak, yapılan tarama ve dezenfeksiyon çalışmalarında bulunmak,

6- Mevcut mezbahalarımızın şartlarını daha da iyileştirmek; daha iyi şartlarda kesim hizmetinin gerçekleştirilmesi için ilgili mevzuatları takip etmek, gelişen teknolojik yenilikleri takip ederek uygulama ve teknik bilgileri güncel tutmak,

7- Kurban bayramında halkımızın kurban kesim ihtiyacını karşılamak için örnek kesim yerlerinin kurularak buralarda kesici ve parçalayıcı personelle hizmet vererek halkın kurban vecibesini hijyen koşulları altında huzurlu bir şekilde yerine getirmesini sağlamak,

8- Kesimden sonra et satış noktalarına karkas etlerin gıda güvenliğine uygun hijyenik şartlarda naklini sağlamak,

9- Mezbaha atıklarının çevreye zarar vermeyecek şekilde bertaraf edilmesi,

10- Mezbaha personelimizin hizmet içi eğitimlerini (hijyen ve eğitimle modern kesim teknikleri gibi) gerçekleştirmek,

11- İl dışından gelen kesik etlerin kontrolünde ilgili müdürlüklere uygulama ve teknik bilgilerde yardımcı olmak,

12- Kaçak hayvan kesimini önlemek için gerekli desteği ilgili birimlere sağlamak.

Barış AKINCI

Sağlık Hizmetleri Şube Müdürü


Özgeçmiş

06.01 1980 Muğla'nın ula ilçesi armutçuk köyünde dünyaya geldi ilkokulu armutçuk köyünde ortaokulu ula ilçesinde 1994 yılında Fethiye sağlık meslek lisesi ile başlayan lise hayatı 1998 yılında Yatağan sağlık meslek lisesinden mezun olarak tamamlamıştır. 2002 yılında girdiği Türk silahlı kuvvetleri'nde sağlık uzman çavuş olarak 4 yıl görev yaptıktan sonra 2006 yılında kendi isteğiyle görevinden ayrılmış aynı yıl Muğla belediyesinde sağlık memuru olarak göreve başlamıştır sağlık kurumları işletmeciliği ve sağlık yönetimi bölümlerinden mezun olmuş olup 2007 yılı temmuz ayından itibaren Muğla Büyükşehir Belediyesi sağlık hizmetleri Şube müdürlüğü görevini yürütmekte olup evli ve iki çocuk babasıdır.

MADDE 16–A-(Ek:08/10/2015-359 M.K.) (1) Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü’nün görevleri;

a) Planlanan faaliyetlerin işlevselliğini arttırıp, maksimum faydayı temin edebilmek amacıyla uygulamalara aktarılacak olan her türlü kaynağın verimli bir biçimde kullanılmasını sağlamak, takip ve kontrolünü yapmak,

b) Uygulanan program ve projelerin etkinlik düzeyini arttırabilmek amacıyla Büyükşehir Belediyesi birimleri arasında eşgüdüm ve koordinasyon sağlanması için gerekli prosedürlerin oluşturulup, uygulanmasını sağlamak,

c) Toplumsal düzeyde gerçekleştirilen program ve projelerin gerek hedef kitleler ve gerekse tüm toplum kesimleri tarafından “bilinir kılınıp, gerekli desteklerin sağlanması” amacıyla faaliyetler planlamak ve uygulamak,

ç) Belediye memur ve çalışanları ile eşlerinin, bakmakla yükümlü oldukları ana-baba ve aile yardımı ödeneğine müstahak çocuklarının hastalanmaları halinde tedavileri için poliklinik hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak,

d) Gezici sağlık araçları ile sağlık taraması, eğitim ve tanıtım çalışmaları yapmak.

e) Yardıma muhtaç, yoksulluk ve yoksunluk içindeki bireylere (kimsesiz, yaşlı vatandaşlar, yatağa bağımlı hastalar, engelliler) yardım amacı ile mobil ve sabit tedavi merkezleri oluşturmak, evde kişisel ve tıbbi bakım, hasta nakil hizmetlerini planlamak ve yapmak,  gerekli ilaç ve tıbbi malzeme dağıtımını yapmak, hizmetlerle ilgili projeler geliştirmek, uygulamak, uygulanan projeleri yürütmek, denetlemek,

f) Evde bakım hizmetleri sırasında yatalak, engelli vatandaşlara ve bakıcılarına yönelik beslenme, temizlik, hijyen, bası yaralarının önlenmesi gibi konularda eğitim vermek, fiziksel ve psikolojik destekte bulunmak,

g) Belde halkının ihtiyacı olan bölgelerde hastane, tedavi merkezi, dispanser, anne çocuk muayene ve tedavi evi, gezici semt poliklinikleri gibi sağlık kuruluşları açılması için projeler geliştirmek, bu hizmetleri yürütürken Üniversite, İl Sağlık Müdürlüğü, Özel Sağlık Kuruluşları, sağlıkla ilgili diğer kamu kurumları ve sivil toplum örgütleri ile işbirliği yapmak,

ğ) Başvuran tüm vatandaşların (ilgili mevzuatın öngördüğü şekilde) muayenelerinin yapılarak gerekli tedavilerini düzenlemek, başvuran tüm vatandaşlara enjeksiyon, pansuman gibi hemşirelik hizmetlerini vermek, gerektiğinde laboratuvar ve röntgen tetkiklerini yaptırmak,

h) Doğal afetlerde, acil vakalarda, trafik kazalarında hasta nakilleri için ambulans hizmetleri yürütmek,

ı) Kronik hastalığı olan hastalar için danışma ve tedavi merkezleri açmak ve gerekli olan tıbbi malzeme ve ilaç temininin yapılmasını sağlamak,

i) Halk sağlığı hizmetleri konularında projeler planlamak, üretmek, Belediye Başkanlığına bağlı diğer ilgili birimlerle koordine ederek yürütmek,

j) Sıhhi müesseselere ruhsat verilmesi konusunda Ruhsat ve Denetleme Şube Müdürlüğü ile işbirliği yapmak,

k) Vatandaşlardan gelen talep ve şikâyetleri değerlendirmek, gerekli işlemleri yapmak,

l) Daire Başkanı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.


 

KALİTE POLİTİKAMIZ

 

        Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü olarak yasal mevzuatlar kapsamında verilen halk odaklı sağlık hizmetinde bir hizmetinde sürekli iyileşme ve gelişmeyi güler yüzlü bir yaklaşımla sağlıklı güvenli hizmet sunmak kalite politikamızdır.

           Bu politikayı hayata geçirmek için;

a) Planlanan faaliyetlerin işlevselliğini arttırıp, maksimum faydayı temin edebilmek amacıyla uygulamalara aktarılacak olan her türlü kaynağın verimli bir biçimde kullanılmasını sağlamak, takip ve kontrolünü yapmak,

b) Uygulanan program ve projelerin etkinlik düzeyini arttırabilmek amacıyla Büyükşehir Belediyesi birimleri arasında eşgüdüm ve koordinasyon sağlanması için gerekli prosedürlerin oluşturulup, uygulanmasını sağlamak,

c) Toplumsal düzeyde gerçekleştirilen program ve projelerin gerek hedef kitleler ve gerekse tüm toplum kesimleri tarafından “bilinir kılınıp, gerekli desteklerin sağlanması” amacıyla faaliyetler planlamak ve uygulamak,

ç) Sağlık çalışanlarımız ile halkı bilinçlendirmek ve bilgilendirmek adına yükümlülüklerimiz doğrultusunda eğitimler düzenlemek.

d) İhtiyaç sahibi (çocuk, genç, yaşlı hasta, engelli) kişilere belediyemizin imkanları ve yetkilerimiz dahilinde ilgili mevzuatlar doğrultusunda sağlık Hizmetlerinin sunulmasını sağlamak.  

e) İhtiyaç sahibi vatandaşlarımıza kendi mekanlarında veya yaşam alanlarında hekim tarafından önerilen tıbbi bakımlarını uygulamak ve kişisel bakım hizmetlerinin verilmesini sağlamak.

f) İl sınırlarımız içerisinde yetkilerimiz dahilinde sağlıkla ilgili proje üretmek.

g) Afet durumlarında, toplu trafik kazalarında, salgın durumlarında sağlık personelimiz ve ekipmanlarımız ile birlikte ihtiyaç sahibi kişilere destek sağlamak.

ğ) Halk sağlığı çalışmalarında diğer kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşları ile birlikte çalışmalar yürütmek.

h) Vatandaşlardan gelen taleplerin en kısa süre içerisinde geri dönüşlerini sağlamak.

ı) Çalışmalarımızı hizmet içi eğitimle öncelikli olmak üzere günümüz koşullarına göre bilgilendirmek. Mesleki ve kişisel gelişimlerine destek sunarak hizmetlerimizi sunmak.

i) Sağlık çalışanlarımızın sürekli değişim ve gelişimini eğitim ile destekleyen, hasta ve çalışan güvenliğini ön planda tutan, hasta haklarını benimseyen personeller ile sağlık hizmeti sunmak.

j) Tüm bu hizmetleri Kalite Yönetim Sistemi, çerçevesinde vermek ve Kalite Yönetim Sisteminin sürekli iyileşmesini sağlamak.

Zeliha TÜMER 

Sosyal Hizmetler Şube Müdür V. 


Özgeçmiş


Sosyal Hizmetler Şube Müdürlüğü’nün görevleri;

a) Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde yaşayan “birey ve ailelerin kendi bünye ve çevre koşullarından doğan veya kontrolleri dışında oluşan maddi, manevi ve sosyal yoksunluklarının giderilmesine, ihtiyaçlarının karşılanmasına, sosyal sorunlarının önlenmesi ve çözümlenmesine yardımcı olunmasını, hayat standartlarının iyileştirilmesi ve yükseltilmesini amaçlayan proje ve programların planlamasını yapmak,

b) Planlanan faaliyetlerin işlevselliğini arttırıp, maksimum faydayı temin edebilmek amacıyla uygulamalara aktarılacak olan her türlü kaynağın verimli bir biçimde kullanılmasını sağlamak, takip ve kontrolünü yapmak,

c) Büyükşehir Belediyesi’nin sosyal hizmetler alanlarındaki yasalarda öngörülen yükümlülüklerinin planlamasını yapmak ve bu alanlarda faaliyet gösteren “kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler ve sivil toplum örgütleri” ile eşgüdüm ve koordinasyonun sağlanması için gerekli olan etkinlikleri gerçekleştirmek,

ç) Uygulanan program ve projelerin etkinlik düzeyini arttırabilmek amacıyla Büyükşehir Belediyesi birimleri arasında eşgüdüm ve koordinasyon sağlanması için gerekli prosedürlerin oluşturulup, uygulanmasını sağlamak,

d) Muğla Büyükşehir Belediyesi mücavir alan sınırları içerisinde yaşayan vatandaşların yaşam standartlarını yükseltmeye ve sorunlarını çözmeye yönelik plan, projeler üretmek, uygulaması ve takibini yapmak,

e) Yaşlı vatandaşların yaşamlarını kolaylaştırıcı ve hayatlarını daha mutlu geçirebilmeleri için evde bakım ve gündüzlü/yatılı bakım hizmet birimleri ve/veya huzurevleri açmak/işletmek, yaşlıların yaşam kalitesini yükseltmek ve boş zamanlarını değerlendirecekleri sosyal, kültürel etkinlikler düzenlemek,

f) Toplumsal düzeyde gerçekleştirilen program ve projelerin gerek hedef kitleler ve gerekse tüm toplum kesimleri tarafından “bilinir kılınıp, gerekli desteklerin sağlanması” amacıyla faaliyetler planlamak ve uygulamak,

g) Sosyal Hizmetler alanında ilimizde, ülkemizde ve dünyadaki mevcut uygulamaları takip ederek; Büyükşehir Belediyesi’nin bu konulardaki program ve projelerinin en üst düzeyde gerçekleşmesi için “bilgi birikimi” sağlamak,

ğ) Yardıma muhtaç, yoksulluk ve yoksunluk içindeki bireylere, dezavantajlı gruplara yardım amacı ile merkezler oluşturmak, projeler geliştirmek, uygulamak, uygulanan projeleri yürütmek, denetlemek,

h) Sosyal hizmet uygulamalarını toplumun tüm kesimlerine ulaştırmak ve bunlarla ilgili veri tabanı oluşturmak,

ı) İhtiyaç sahiplerine, muhtaçlara ve engellilere ayni, nakdi ve sosyal yardımlar yapmak,

i) Aile içi ve kadına yönelik şiddeti önlemeye yönelik projeler üretmek ve bu konudaki çalışmalara destek vermek,

j) Engelli vatandaşlarımızın yaşam standartlarını yükseltmeye yönelik faaliyetlerde bulunmak, sosyal ve fiziki imkânlarını arttıracak, serbest hareket alanları sağlayacak merkezler açmak,

k) Aile ve bireylerinin sorunlarını çözme, danışmanlık ve rehberlik hizmeti alabilmeleri için Aile Danışma Merkezleri açmak ve işletmek,

l) Çalışan anne babaların çocuklarının bakımları, okul öncesi çocukların eğitimlerinin karşılanması ve okula hazırlanması amacıyla kreş ve gündüz bakımevleri, çocuk kulüpleri, çocuk oyun park ve bahçeleri, kütüphaneler, oyuncak kütüphaneleri, ilköğretim ve orta öğretim çocukları için rehberlik - gelişim birimleri açmak ve işletmek,

m) İlköğretim, orta öğretim ve yüksek öğretime devam eden ve barınma sorunu yaşayan çocuk ve gençler için çocuk ve gençlik evleri, yurtlar açmak ve işletmek,

n) İhtiyaç sahibi vatandaşların sağlıklı ve düzenli beslenebilmeleri için aşevleri açmak ve işletmek,

o) Daire Başkanı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.


Ferit KILIÇ

Veteriner Hizmetleri Şube Müdürü


ÖZGEÇMİŞ

     1984 yılında Muğla'da doğdu. Öğrenimini sırasıyla; Yatağan Kıbrıs İlkokulu, Milas Anadolu Lisesi, Muğla Anadolu Lisesi ve Uludağ Üniversitesi Veteriner Fakültesi'nde tamamladı.

     2009 yılında Yatağan Belediyesi'nde Veteriner Hekim ve Mezbaha Sorumlu Yöneticisi olarak göreve başladı.

    2014 yılında Muğla Belediyesi'nin Büyükşehir Belediyesi statüsü kazanmasıyla Muğla Büyükşehir Belediyesi'ne geçerek; 2014-2015 yıllarında Geçici Hayvan Bakımevi Sorumlusu, 2015-2018 yıllarında Vektörle Mücadele Bölge Sorumlusu olarak görev aldı.

  Evli ve 1 çocuk babasıdır.


Ferit KILIÇ

Şehit Yakınları ve Gaziler Şube Müdür Vekili 


ÖZGEÇMİŞ

     1984 yılında Muğla'da doğdu. Öğrenimini sırasıyla; Yatağan Kıbrıs İlkokulu, Milas Anadolu Lisesi, Muğla Anadolu Lisesi ve Uludağ Üniversitesi Veteriner Fakültesi'nde tamamladı.

     2009 yılında Yatağan Belediyesi'nde Veteriner Hekim ve Mezbaha Sorumlu Yöneticisi olarak göreve başladı.

    2014 yılında Muğla Belediyesi'nin Büyükşehir Belediyesi statüsü kazanmasıyla Muğla Büyükşehir Belediyesi'ne geçerek; 2014-2015 yıllarında Geçici Hayvan Bakımevi Sorumlusu, 2015-2018 yıllarında Vektörle Mücadele Bölge Sorumlusu olarak görev aldı.

  Evli ve 1 çocuk babasıdır.