Mugla Logo
TR
|
EN

Gürültü

Muğla Büyükşehir Belediyesi olarak, Dalaman, Datça, Kavaklıdere, Köyceğiz, Menteşe, Seydikemer, Ula ve Yatağan ilçelerinde, çevresel gürültü denetimleri kapsamında yetkili kurum olarak görev yapmaktayız.

Eğlence yerleri, işletmeler ve benzeri kaynaklardan kaynaklanan çevresel gürültüye ilişkin şikâyetlerinizi, 7 gün 24 saat boyunca hizmet veren 444 48 01 Çağrı Merkezimiz üzerinden bize iletebilirsiniz.

Gelen başvurular, ilgili birimlerimizce kayıt altına alınarak değerlendirilmekte ve gerekli denetimler yapılmaktadır.

📞 444 48 01 – Muğla Büyükşehir Belediyesi Çağrı Merkezi
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

31 Ekim ve 13 Kasım 2025 Tarihli Meclis İhtisas Komisyon Raporları


21.11.2025


1.  İmar ve Bayındırlık Komisyonu, Hukuk Komisyonu ile Deprem ve Doğal Afet Komisyonu Müşterek Raporunun Görüşülmesi


a)   Önerge (Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Kentsel Dönüşüm Başkanlığı tarafından 14.05.2025 tarih ve E 63808977-045.01-231294 sayılı dağıtımı ile ilçe ve Muğla Büyükşehir Belediye başkanlıklarına gelen yazı ile 3194 sayılı Kanunun Geçici 16. maddesi 10. fıkrasında yer alan “Yapının depreme dayanıklılığı hususu malikin sorumluluğundadır.” hükmü iptal edildiği yapı kayıt belgeli yapıların imar mevzuatı ve yapı denetim mevzuatı kapsamında denetim yetki ve sorumluluğu ilçe ve büyükşehir belediyelerinde olduğu belirtilmiştir. Ticari amaca yönelik verilen yapı kayıt belgesine sahip yapılarda açılmak istenen işyeri faaliyet konusu itibari ile ruhsatlandırma için gerekli olan can ve mal güvenliği ile ilgili yönetmeliğin şartlarını sağladığı ispatlanmalıdır. der. Yapılması gereken deprem risk analizi mal sahiplerine maddi külfete sebebiyet olmakta, imar barışında mal sahibinin beyanını esas alan ilk yönetmelik şu anda büyükşehir ve ilçe belediyelerine sorumluluğu bırakmaktadır. Bu konunun meclisimizde bulunan imar ve bayındırlık, deprem ve doğal afet ve hukuk komisyonumuzca incelenmesi.)

Komisyon Raporu için tıklayınız.


2.  İmar ve Bayındırlık Komisyonu Raporlarının Görüşülmesi  


a)   Ortaca Belediye Başkanlığının 07.05.2025 tarih ve 80 sayılı Meclis kararı ile uygun görülen UİP-481096107 Plan işlem numaralı İlimiz, Ortaca ilçesi, Merkez Mahallesi 284 ada 13 parselin doğusunda “Trafo Alanı” (DM1/21) ve Merkez Mahallesi 176 ada 28 parselin doğusunda “Park Alanı” amaçlı 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği teklifinin 5216 sayılı Kanun’un 7/b ile 3194 sayılı Kanun’un 8. maddeleri uyarınca görüşülmesi.

Komisyon Raporu için tıklayınız.


b)   İlimiz, Ortaca İlçesi, Merkez Mahallesi, 312 ada, 7 parsele ilişkin hazırlanan, TEKLİF- 481103285 Plan İşlem Numaralı, “Akaryakıt (LPG) ve Servis İstasyonu” amaçlı 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve Değişikliği teklifinin, 5216 sayılı Kanun’un 7/b ile 3194 sayılı Kanun’un 8. maddeleri uyarınca görüşülmesi.

Komisyon Raporu için tıklayınız.


c)    Yatağan Belediye Meclisinin 04.09.2025 tarih ve 2025/71 sayılı Meclis Kararı ile uygun görülen İlimiz, Yatağan ilçesi, Nebiköy Mahallesi’nde yer alan planlama alanına yönelik Yatağan Belediye Başkanlığınca re’sen hazırlanan TEKLİF-481104931 plan işlem numaralı Sokak Hayvanları Bakım evi alanı amaçlı 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı teklif taslağının 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu’nun 7/b ile 3194 sayılıİmar Kanunu’nun 8’incimaddesi ve Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliği’nin 21. maddesi 2. fıkrası uyarınca görüşülmesi.

Komisyon Raporu için tıklayınız.


ç)    Yatağan Belediye Meclisinin 04.09.2025 tarih ve 2025/71 sayılı Meclis Kararı ile uygun görülen İlimiz, Yatağan ilçesi, Nebiköy Mahallesi’nde yer alan planlama alanına yönelik Yatağan Belediye Başkanlığınca re’sen hazırlanan TEKLİF-481104933 plan işlem numaralı Sokak Hayvanları Bakımevi alanı amaçlı 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı teklif taslağının 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu’nun 7/b ile 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 8’inci maddesi ve Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliği’nin 21. maddesi 2. fıkrası uyarınca görüşülmesi.

Komisyon Raporu için tıklayınız.


d)   Menteşe ilçesi, Gülağzı Mahallesi sınırları dâhilinde 2. ve 3. Derece Arkeolojik Sit Alanı olarak tescil edilen sahaya ilişkin Menteşe Belediye Meclisince uygun bulunan 1/1000 ölçekli Koruma Amaçlı Uygulama İmar Planına ait plan notlarına yönelik hazırlanan 1/1000 ölçekli Koruma Amaçlı Uygulama İmar Planı Değişikliği teklifinin 3194 sayılı Kanun’un 8/b ile 5216 sayılı Kanun’un 7/b maddesi uyarınca görüşülmesi.

Komisyon Raporu için tıklayınız.


e)    Menteşe Belediye Meclisinin 06.05.2025 tarih 64 sayılı Meclis kararı ile uygun görülen; KUİP-481089172 Plan İşlem Numaralı, 426,97 m2 yüzölçümlü alanda, İlimiz, Menteşe ilçesi, Balıbey Mahallesi 358 ada 87 parsele yönelik hazırlanan 9 Kadastral Pafta numaralı 1/500 Ölçekli Kadastral Uygulama Paftası Değişikliği teklifinin, 3194 sayılı Kanun’un 8/b ile 5216 sayılı Kanun’un 7/b maddesi uyarınca Belediyemiz Meclisince incelenerek uygun bulunması halinde 2863 sayılı Kanun kapsamında Muğla Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kuruluna iletilmesi hususunun görüşülmesi.

Komisyon Raporu için tıklayınız.


f)    NİP-481102839 plan işlem numaralı Muğla İli, Bodrum ilçesi, Turgutreis, Bahçelievler, Akyarlar, Karabağ, Akçaalan, Peksimet, İslamhaneleri ve Dereköy Mahalleleri Revizyon ve İlave 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı Değişikliğine iletilen 14 adet itiraz dilekçesinin 5216 sayılı Kanun’un 7/b ve 3194 sayılı Kanun’un 8'inci maddeleri uyarınca görüşülmesi.

Komisyon Raporu için tıklayınız.


g)   Bodrum Belediye Meclisinin 02.05.2025 tarih ve 2025-66 sayılı kararı ile uygun bulunan, UİP-481107961 Plan İşlem Numaralı (PİN) Ortakent-Yahşi Belediyesi 1/1000 Ölçekli Revizyon ve İlave Uygulama İmar Planı Plan Hükmü Değişikliği teklifinin 3194 sayılı Kanun’un 8/b ile 5216 sayılı Kanun’un 7/b maddesi uyarınca görüşülmesi.

Komisyon Raporu için tıklayınız.


3.  Hukuk Komisyonu Raporunun Görüşülmesi


a)  Muğla İli sınırları içerisinde, tarih öncesi ve tarihi devirlere ait bilim, kültür, din ve güzel sanatlarla ilgili bulunan veya tarih öncesi ya da tarihi devirlerde sosyal yaşama konu olmuş bilimsel ve kültürel açıdan özgün değer taşıyan yer üstünde, yer altında veya su altındaki bütün taşınır, taşınmaz somut veya somut olmayan kültür varlıklarının tarihi, kültürel ve turistlik değerlerini araştırmak, değerlendirmek, tanıtmak, geliştirmek ve korumak amacıyla; Muğla Büyükşehir Belediyesi, Kazı Başkanlıkları/Müze Müdürlükleri ile Kültür ve Turizm Bakanlığı adına Muğla İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü arasında "Bilimsel Kazı Çalışmalarına Destek Verilmesine İlişkin Ortak Hizmet Protokolü" imzalanmasıyla ilgili esasları düzenleyen protokolün akdedilmesi, protokol şartlarının belirlenmesi ve protokol imzalamak üzere Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Ahmet ARAS'a yetki verilmesi hususunun görüşülmesi.

Komisyon Raporu için tıklayınız.

Ek-1 için tıklayınız.

Ek-2 için tıklayınız.


4.  Hukuk Komisyonu, İmar ve Bayındırlık Komisyonu ile Çevre ve Sağlık Komisyonu Müşterek Raporunun Görüşülmesi


a)     İlimiz genelinde oluşan hafriyat toprağı inşaat ve yıkıntı atıkları, Hafriyat Toprağı, İnşaat ve Yıkıntı Atıklarının Kontrolü Yönetmeliğinin “Atık Taşıma ve Kabul Belgesi Alınması” başlıklı 23 üncü maddesine göre İlçe Belediyeleri tarafından düzenlenen Atık Taşıma ve Kabul Belgelerine istinaden, Büyükşehir Belediyesi Kanunu’nun 7 inci maddesi (i) bendinde belirtilen hükümler çerçevesinde Başkanlığımızca işletilen hafriyat depolama sahalarımızda bertarafı sağlanmaktadır, yıkım müteahhidi tarafından yıkımı yapılacak yapıların geri dönüştürülebilir yapı bileşenlerinin yıkım öncesinde ayrıştırılmasının sağlanmadığı, bu nedenle Hafriyat Toprağı, İnşaat ve Yıkıntı Atıkları Yönetim Planı doğrultusunda bertaraf edilemeyecek malzemelerin (ahşap, metal, cam, plastik, vitrifiye, PVC vb.) hafriyat depolama sahalarımıza getirildiği dolayısıyla atık bertaraf yükümlülüğünün yerine getirilemediği tespit edilmiştir. Büyükşehir Belediyemiz ile TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası Muğla Şubesi “Yapı Yıkımı Öncesinde Geri Dönüştürülebilir Malzeme Ayrıştırması Ve Yıkıma Hazırlık Denetimine İlişkin İş Birliği Protokolü” yapılması halinde, Muğla ili genelinde yer alan ve yıkım izni talep edilen tüm yapıların, ilgili kurumlarca “Yıkım Ruhsatı” düzenlenmesine takiben, “Atık Taşıma ve Kabul Belgesi” öncesinde TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası Muğla Şubesi tarafından görevlendirilecek uzman mühendisler eliyle teknik esaslara uygun şekilde denetlenmesi ve bu kapsamda hazırlanacak olan “Yıkıma Hazır Raporu” sunulmadan yıkıma başlanamaması sağlanacaktır. Bu kapsamda 5393 sayılı Belediye Kanununun Diğer Kuruluşlarla İlişkiler başlıklı 75 maddesinin c bendine dayanılarak hazırlanan protokolün yapılması için 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 38. maddesinin (g) bendi uyarınca; Muğla Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Ahmet ARAS'a tam yetki verilmesi hususunun görüşülmesi.

Komisyon Raporu için tıklayınız.


5.  Hukuk Komisyonu, Plan ve Bütçe Komisyonu ile Ulaşım Komisyonu Müşterek Raporunun Görüşülmesi


a)Muğla Büyükşehir Belediyesi Meclisinin 11.09.2025 tarihli ve 322 sayılı Meclis Kararı ile Büyükşehir Belediyemizce Muğla il genelinde Büyükşehir Belediyemiz (MUTTAŞ) ve Büyükşehir Belediyemiz denetiminde bulunan özel toplu taşıma araçlarından (ÖTTA), Üniversite Öğrencilerimiz indirimli olarak yararlanmakta olup, “Muğla İçin Tek Kart” vizyonu ve Dijital Dönüşüm kapsamında, tüm ilçelerimizde vatandaşlarımız, tüm öğrencilerimiz ile ilimize gelen yerli ve yabancı misafirlerimizin özellikle ulaşım ve diğer alanlarda da faydalanabileceği, bir banka kartı gibi işlev görerek yalnızca ulaşımda değil, kültür merkezlerinde, tüm sosyal tesislerde ve anlaşmalı iş-yerlerinde vatandaşlara temassız ve QR kodlu ödeme konforu sunabilen “Muğla Plus Kart” hayata geçirilmiş olup, İlimiz genelinde kullanılmakta olan tüm öğrenci tipli kartların (Kişiselleştirilmiş Öğrenci Kartı, Öğrenci Abonman Kart) tek kartta birleştirilerek Muğla Plus Kart ile öğrencilerimize 4736 sayılı Kanunun 1. Maddesinin 2. fıkrasında; “Belediyeler ile bunların kurdukları birlik, müessese ve işletmeler, toplu taşım hizmetlerinde öğrenci kimlik kartı sahiplerine indirim uygulamaya yetkilidirler.” hükmüne yer verildiği, bu kapsamında, Muğla il genelinde Büyükşehir Belediyemiz (MUTTAŞ) ve denetiminde bulunan özel toplu taşıma araçlarından (ÖTTA), öğrencilerimiz indirimli olarak yararlanmakta olup, Muğla ilimizde ikamet eden Üniversite öğrencilerinin eğitim öğretimlerine katkıda bulunmak amacıyla ilgili mevzuat kapsamında indirimli olarak yararlanma hakkı bulunan üniversite öğrencilerimize yönelik, “Muğla Plus Kart” ile ikametgâhlarını Muğla ilimize almak kaydıyla şehir içi güzergahlar ve Menteşe – Akyaka güzergahında geçerliolmak üzere (Menteşe İlçesinde Kampüs yerleşkesi ile Yurtlar bölgesinde faaliyet gösteren; (1-48) Yeniköy - Kötekli - Kampüs - Tıp Fakültesi - KYK - Turgutreis Yurdu hattı ile İlçeler arası güzergahlar hariç) “Öğrenci İndirimli Taşıma Desteği” uygulaması hayata geçirilmiş olduğu; bu kapsamda, 5216 sayılı Kanun’un 26. maddesi kapsamında işletme devri yapılan ve Büyükşehir belediyemizden, izin veya ruhsat alarak ya da hat kiralama suretiyle çalışan toplu karayolu taşıma hizmeti yürüten gerçek ve tüzel kişilere; ilimizde faaliyet gösteren toplu karayolu taşıma araçlarının (MUTTAŞ/ÖTTA) güzergâhlarının uzunluğu, ilgili hatları kullanan ücretsiz yolcu sayısının fazlalığı göz önünde bulundurularak teklif yazıda belirtilen esaslar kapsamında Öğrenci İndirimli Taşıma Desteği verilmesi hususunun görüşülmesi.

Komisyon Raporu için tıklayınız.


54.Plan ve Bütçe Komisyonu Raporlarının Görüşülmesi


a) 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 18. maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi ve Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği'nin 36. maddesinin ikinci fıkrası gereğince; Muğla Büyükşehir Belediyesi 2025 Mali Yılı Gider Bütçesinde teklif yazı eki ödenek aktarma cetvelinde gerekçesi belirtilen bütçe tertipleri arasında aktarma yapılması hususunun görüşülmesi.

Komisyon Raporu için tıklayınız.

Ek için tıklayınız.


b) Sağlık ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’nın teklif yazı eki 2025 mali yılı gelir tarifesine eklenmesi talep edilen gelir kalemine ait tarife cetvelinin 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu'nun 97. maddesi gereğince görüşülmesi.

Komisyon Raporu için tıklayınız.

Ek için tıklayınız.


c) Ortaca Belediye Başkanlığı’nın 2025 Mali Yılı Bütçesinde ek ödenek verilmesine ilişkin almış olduğu teklif yazı ekinde sunulan 13.10.2025 tarih ve 138 sayılı meclis kararının Mahalli İdareler Bütçe Muhasebe Yönetmeliği'nin 37. maddesine göre görüşülerek 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu'nun 25. maddesi gereğince onaylanması hususunun görüşülmesi.

Komisyon Raporu için tıklayınız.

Ek için tıklayınız.


ç) Marmaris Belediye Başkanlığı’nın 2025 Mali Yılı Bütçesinde ödenek aktarılmasına ilişkin almış olduğu teklif yazı ekinde sunulan 11.11.2025 tarih ve 143 sayılı meclis kararının Mahalli İdareler Bütçe Muhasebe Yönetmeliği'nin 36. maddesine göre görüşülerek 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu'nun 25. maddesi gereğince onaylanması hususunun görüşülmesi.

Komisyon Raporu için tıklayınız.

Ek için tıklayınız.


d) Sermayesinin %100 hissesine Büyükşehir Belediyemizin sahip olduğu Mobolia Tanıtım Eğitim Danışmanlık Turizm Hizmetleri Limited Şirketinin 100.000,00 TL olan sermaye tutarının 7.100.000,00 TL nakdi sermaye olarak artırılarak 7.200.000,00 TL’ye çıkarılması hususunun, 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 18 inci maddesinin birinci fıkrasının (i) bendi gereğince görüşülmesi.

Komisyon Raporu için tıklayınız.

Ek için tıklayınız.